- Részletek
- Kategória: Alkatrészek
- Batmause Szerző:
- Találatok: 246
Guarder: TM/KJ G27 Hop kamra
A KJ Glock 23 és Glock 32c típusa egyike volt azon Glock replikáknak, amelyek nagyon jó ár/érték aránnyal rendelkezik. Ebből is rögtön kétféle verziót kaptunk, egy műanyag és egy fém szánas verziót. Ráadásul a KJ úgy tűnt, hogy az évek tapasztalata után minimálisan fejlesztgette a típust. Legalábbis a nagyon gyakori törős ütőszeg hibáját acél cseréjével javította. Sajnos a hop kamra és külső cső törését még a mai napig nem javították, ami egy rosszul átvett és/vagy egyszerűsített design megoldásával követték el.
Biztos vagyok abban, hogy gyakran találkoztatok azzal a hibával, mikor a külső cső tokba illeszkedő karma letörik vagy a hop kamra két oldalának karma törik le. Ez a hiba abból fakad, hogy a Marui külső csövén egy design elemet lehagytak. Ez egy fül, amely a tokba betámasztja a külső csövet, ezzel némileg terhelést vesz át a hop kamráról. Mivel a KJ ezt lehagyta, a szán hátsó koppanása esetén a teljes terhelést (ütés erejét) a hop kamrára és a külső csőre együttesen helyezi, nem csak a külső csőre. Egy idő után azt fogja a felhasználó észrevenni, hogy eltörik a hop kamra egyik rögzítőkarma, majd a másik, aztán pedig a külső csövé is letörik - utána pedig a külső cső csúnyán lötyög majd, elakad a szán is miatta.
Nos a Guarder a hibát felismerte. Az általuk gyártott acél külső cső rendelkezik ezzel a hiányossággal, viszont cserébe borzalmasan drága - gyakorlatilag többe kerül, mint a műanyag szánas verzió maga. A hop kamrájuk pedig nem kerül sokkal többe, mint a KJ gyári kamrája. Ebből az árazásból fakad, hogy a kamra beszerzését akkor javaslom, hogyha a gyári megadta magát - amit csak rendszeres karbantartás esetén fogsz észrevenni.
A hop szett a gyártóra jellemző egyszerű csomagolásban érkezik. Visszahajtós zacskó, benne simítózáras zacskóban elcsomagolt alkatrészek egy papírcímkével. Igazából többre nincs is szükség.
A hop kamra megmunkálása egészen jó, ráadásul kézbevéve sokkal könnyebb a gyári szetthez képest. Oldalán gyönyörű gravírozás, amely a szükségesnél is több és hangzatosabb. A kamra festése matt fekete, rendívül sötét árnyalatú színben - az életet is magába szívja, olyan mély fekete. :) Megmunkálási nyom csak a kamra alján látható, sima és tökéletes mindenhol. Egyedül a kamra felső részét található két lekerekített forma, amely a külső csővel szoros illeszkedésért felelős - erről kicsit később említek még. A kamra eleje tartalmazza a KJ-nél alkalmazott kés helyét, amellyel a rugóvezető kapcsolódik a hop kamrába. A lenyomólemez meglehetősen erős és méretes, jól teszi a dolgát ha a szögét megfelelően a hop gumihoz állíthajuk. Ami számomra nagy negatív pont volt, hogy az állítótárcsa eléggé puritán és kifejezetten kicsi állítási tartománnyal rendelkezik. Igazán jó lett volna hogyha eleve nagy állítási tartományt terveztek volna bele - mint a Maple Leaf vagy más tárcsán.
A beépítés során két dolgot emelnék ki, amire érdemes figyelnetek. Az egyik, hogy a kamra tetején lévő két kocka direkt túl van méretezve. Ezt érdemes lehet csiszolni olyan módon, hogy a kamra a külső csőben ne lötyögjön és ne is szoruljon. Ha szorul a kamra, simán törni fog a külső cső rögzítőkarma. A másik pont, hogy a gyári állítótárcsát rögtön dobjátok el a francba és tegyetek bele egy nagyobb állítási tartománnyal bírót - például Maple Leaf tárcsát. Viszont! A Guarder kamrán a tárcsát tartó csap átmérője egyedi, vastagabb; így ezt lehet lentebb csiszolni nem kevés munkával. A csiszolás során egyenletesen csináljátok a tengely teljes külső felületén, folyamatosana végezzetek illesztési próbát a tárcsával - enyhén szoruljon, így nem fogok lötyögni és elmászni.
A rugóvezető esetén is figyeljetek arra, hogy a KJ gyári darabja két részes. Ha nagyon szétesik, érdemes újra összerakni, de összeragasztani nem minden esetben javasolt. Vannak öregebb típusok, amelyek esetén az összeragasztás után szorulni kezd a rugóvezető. Így lehet ezzel is játszani egy kicsikét. Mellé egy utolsó megjegyzés, a kakason lévő csapágyat is érdemes rögtön cserélni egy 8mm átmérőjű darabra, így a szán mozgása is fokokkal simább és egyzéségesebb lesz - mellé a BBU hátfal törését is figyelni, törés esetén Guarderre cserélni.
Eddigiek során olyan 15+ kamra beépítése után egy nagyon jó opciónak tartom ezt a kamrát, hogyha a gyári eltört. A Guarder is képes eltörni, így épp állapotban lévő külső csővel együttesen érdemes gondolkodni. Teljesen gyári KJ G27 esetén nem látom értelmét ennek a beépítésének, inkább költsd ezt az összeget kakascsapágyra, acél ütőszegre (ha gyárilag nem az), jobb hop gumire.
Szöveg: Batmause
Fényképek: Batmause
Nincs hozzászólás
A tárolt információk kényelmi funkciók miatt történnek kizárólag azonosítási és lokációs adatokból állnak.