GBB Hungary GBB Hungary
  • Donate

Válasszon nyelvet

  • Magyar (Magyarország) HU
  • English (United Kingdom) EN
  • Login
  • Tags
GBB Hungary GBB Hungary
  • Home
    • User
    • Belépés
    • Adatvédelem
  • Cikkek
    • Pisztolyok
    • Shotgunok
    • SMG-k
    • Karabélyok
    • Alkatrészek
    • Kiegészítők
    • Ruházat
  • Interjúk
  • Technikai segítség
    • Gyerekbetegségek és hibák
    • Szerelési segédletek
    • Jó, ha tudod
  • Market Place
  • AirSoftÚjonc
    • Az airsoftról
    • Tanácsok
    • Fegyverekről
    • Ruházatról
    • Játékokról
  1. Ön itt van:  
  2. Címlap
  3. Cikkek
  4. Alkatrészek
  5. TTI: Infinity Hop-rendszer AAP-hez
Részletek
Kategória: Alkatrészek
Batmause Szerző: Batmause
Batmause
16.szept.
Találatok: 113

TTI: Infinity Hop-rendszer AAP-hez

Ez a teszt nem az első hop up fejlesztés, amit kipróbálok a méltán népszerű AAP-01-ben és véleményem szerint még ki fogok próbálni párat. Eddig a TTI Airsoft alkatrészei nagyon beváltak, így bizakodva álltam neki ennek a tesztnek.

A TTI számos hop rendszer dobott piacra, ezeket Infinity fantázia névvel jelentette meg. A cikk készültekor létezik Glock (WE, TM old, TM MOS, SRC, VFC, GHK), 2011 (TM), P320 (VFC), CZ75 (Shadow2) típusokhoz hop kamra - így igen széles a választék és ez biztosan bővülni is fog. A kamra specifikációjába azért nem megyek bele, mert típusonként végig fogok menni az összesen, így minden kamra egyedi ötleteit ismertetni fogom. Viszont az változó hogy a  TTI melykamrát mely szinekben dobta piacra, így fekete/kék/piros szinek az alapok és néhány kamra rendelkezik ezen túl zöld/lila/sárga szinekben is.

A hop kamrát az AirsoftGuru szerezte be nekem. Náluk a hop kamra szinte jó eséllyel mindig lesz raktáron, illetve kérésre egyedileg is beszerzi neked ha éppen nincs raktáron.

A hop szett a szokásos csomagolásban érkezik. Vaskos műanyagzsákban és grafikával ellátott kartonfedőval lezárva. Viszont a csomag tartalma az eddigiekhez képest kicsit több mindent kapott, hiszen a hop kamra és hozzátartozó alkatrészein túl egy fúrószárat, egy pint és egy másik csavart is találunk benne. Az összeszerelési útmutató ismét rövid, lényegre törő és látványos.

Én a fekete verziót választottam, mivel nem nagyon szeretem hogyha a pisztolyban távolról is látható a hop kamra. Így a hop kamra teste fekete, állítótárcsa piros, minden más mechanikus alkatrész fémszínű. Az eloxálás látványos és szép árnyalatú, még a "nyersfém" színű alkatrészek is galvanizálva lettek - így ezek sem fogják fényüket elveszíteni az idő múlásával. A kamra bal oldalán található csak felirat, ez lézerrel készült - gyártó és típus jelölést tartalmaz.

Az állítás irányát mutató jelölést a testre tették, itt nincs színben és festésben kiemelés - ezt nekünk kell utólag megcsinálni. Ez a jelölés a marás során került be, így hangsúlyos, jól olvasható.

Az egész kamra szépen meg lett munkálva, bármely alkatrészt is néztük meg. Keresni kell a felületi hibákat, ahogyan a megmunkálási nyomokat is. A kamrát rögzítő alkatrészt (amely fém színű) nagyon eltérő textúrájú és fényű alkatrész, viszont minden más mattos és kifejezetten tiszta felületű eloxált felülettel pompázik. Ez különösen igaz a hop állítótárcsára amely hosszanti bordázatot és furatolást is kapott a könnyebb állítás érdekében. Maga a hop kamra alapvetően egy kamra testből, egy kamra-tokfelső illesztő darabból és több alkatrészből áll (lenyomó, állítótárcsa és csőrögzítő). A hop kamra egy darabból készült és eléggé méretes darab, erre került felcsavarozásra a kamra-tokfelső illesztést végző alkatrész, a lenyomókart csapolás tartja és az állítótárcsát a test és a közdarab fogja közre.

A közdarab, amely összeköti a hop kamra testet a tokfelsővel furán néz ki a jelentősen eltérő textúrával és fényes galvanizálásával. Ezt az alkatrészt három hernyócsavar rögzíti, amelyek kivétel nélkül izomból meg lett húzva és menetrögzítést is rendesen kapott. A csavarok belső kulcsnyilásúak és láthatóan deformáltan kerültek szerelésre, így ezeket kioldani nem egyszerű feladat. Egyébként ez az alkatrész központosnak tűnik, habár picit el volt csúszva a tokfelsőhöz képest. A külső cső lecsavarozása során figyelni kell, mert simán el lehet repeszteni a műanyagot a csavar körül.

Meglepő, hogy a lenyomókaron van egy hernyócsavar is. Ezt fel lehet használni TDC állításra is, hogyha lenyomót és csavart cserélünk. Kis trükkel ezt a csavarozást fel lehet használni arra, hogy a lenyomókar eleve lentebb kerüljön, így gyakorlatilag bármilyen BB súlynak megfelelő beállítási lehetőséget el tudjuk érni.

A lenyomókar hatalmas lenyomót mozgat, amely lenyomó profilja maga is méretes. Középen a BB formájának megfelelő bemarást kapott, igen látványos formája van. Érdemes a lenyomókar miatt széles belső cső ablakot kialakítani és nagyobb méretű lenyomóval szerelt gumit választani!

Az állítótárcsa esetén látványos az eltérő, piros szín. Mattos felületű, szinte tökéletes felülettel. A tárcsán találunk egy akár kézzel is könnyen kezelhető bordázást, illetve ezen felül pár furatot is elhelyeztek. Ezekbe a furatokba csavarhúzóval belenyúlva könnyebben lehet állítani a kamrát. Én a furatokat szinekkel feltöltve a hop beállítás állapotát jelöltem be. Az egyiket fekete filccel rajzoltam be, míg a másikat zölddel és a harmadikat kékel. Maga a tárcsa kattogósan tekerhető, egészen 30 kattanás segítségével állítható. Az állítás finom felbontású, nem túlzottan kemény és határozottan érezhető az állítás mikéntje. Összeszerelt állapotban érdemes a tokfelsőt levéve állítani. A beállítás ezzel a tól-ig mértékkel ténylegesen végtelennek mondató, gumi választás szerint inkább már a könnyebb súlytól felfelé is lehet gondolkodni, de ez a rendszer látatlanban is a .30 körüli súlytól lesz igazán hatékony.

TDC beállítás is használható. Ekkor csak a hernyócsavarral lehet a lenyomókart lentebb kényszeríteni, így a gumit a csőbe jobban betoljuk. Ez esetben a lenyomókarból el kell távolítani a hernyócsavart, egy csapot kell behelyezni. Ezek után egy hosszabb hernyócsavart kell majd behelyezni, de előbb ki kell fúrni a tokfelsőn ennek a helyét. Ezt olyan módon találták ki, hogy a kamrát részlegesen szerelt állapotban kell a tokfelsőbe tenni, majd a hop kamrán keresztül kell kifúrni a TDC állítás számára használható furatot. Ezek után kell összeszerelni az említett csappal és hosszabb hernyócsavarral. Ez esetben a tárcsa fixen tartja a lenyomókart, az állítócsavar pedig ennek ellendolgozva tolja be a lenyomókart. A TDC elvet és az állítótárcsát egy időben használni nem igazán lehet, de nem is célszerű. A megoldás egészen észszerűen került kitalálásra, így az átépítés sem olyan bonyolult. Ráadásul több átalakító szett esetén a TTI eleve számolt ezzel a lehetőséggel - főleg a karabély szettek esetén lesz hasznos ez a módszer.

A szerelés eléggé egyértelmű, szerintem nagyon adja magát. A belső cső rögzítés a TTI egyik legjobb ötlete a piacon. Készítettek egy patkó formájú alkatrészt, ez teljesen belekapaszkodik a belső cső bemarásába. Az alkatrészt úgy kell belső csővel szerelt hop egységbe bejátszani és aztán csavarral rögzíteni. Ez a rögzítő alkatrészt csak egy irányban szerelhető be, de ez a szerleési útmutatón egészen jól látható. Úgy méretezték az egészet, hogy a csőrögzítőt fixáló hernyócsavar közel tökéletesen illeszkedik a kamra felületébe, így esztétikus végszerelést kapunk. A csőrögzítés annyit enged, hogy kis mértékben a belső cső és a hop gumi forgatható, így mindent könnyen be tudunk forgatni a középtengely mentére.

Hop gumi téren a Begadi gumija mellett tettem le a voksomat, tippre és megérzésre ez a profil nagyon jól illik a kamrához. A belső cső egy AAC gyári, de tuning verzió volt. Az ablak méretet természetesen kézzel, tűreszelő segítsével felnöveltem, majd forgófejes géppel és gyémánt betéttel sorjáztam le. A Begadi gumi kissé szoros volt, de nem volt lehetetlen az illesztés, viszonylag könnyedén és gond nélkül össze tudtam tenni elsőre is. A kapott setup esetén nulla állított hop esetén a BB átesik a csövön, míg max álláson jó 3-4 mm mélyen lóg be a gumi. Szemre is azt mondom, hogy nincs olyan BB súly, amit ne tekerne meg. :) Itt figyelhető meg, hogy az adogatórámpa is nagyon finoman került kidolgozásra. Szép ívben marták ki, kellően finoman, jó átmenettel, illetve a nózi betöltőtüskéje számára is jelentősen nagy helyet hagytak meg.

A Begadi gumi ezzel a hop szettel gyönyörűen fogja a nózit, egy kellően erős nózi-rugó ajánlott hozzá. A beállításhoz inkább szétcsapom a pisztolyt két részre, így kézzel könnyedén meg tudom csinálni a beállítást. Sajnos kívülről egyáltalán nem férhető hozzá, csak a nyitott és tuning tokfelsők esetén fogunk kívülről a kamrához hozzáférni.

Az éles tesztek során, amelyet 3 játék után összegzek, nem meglepő módon nagyon pozitív módon zárultak. A lőtáv drasztikusan javult, a szóráskép szinte pontlövőre módosult. Mind könnyű és nehéz BB-vel működött a rendszer, így ez a tuning iszonytatosan sokat tett a pisztolyhoz. A játékok során nem egy játékosnak adtam kölcsön a pisztolyt és mindannyian utálattal vegyes csodálattal adták vissza a pisztolyt.

Ár/érték arányban is jó ez a szett, így ennek és az eredménynek a tudatában az erősen ajánlott kategóriába húzom ennek beépítését!

Szöveg: Batmause
Fényképek: Batmause

  • AAP-01
  • TTI Airsoft
  • Hop Up

Nincs hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be

Megjelenítés
  • Fiók létrehozása
  • Elfelejtette a felhasználónevét?
  • Elfelejtette a jelszavát?
  • AAP-01
  • TTI Airsoft
  • Hop Up
Következő cikk: Guarder: Glock irányzék V2 verzióban Következő

Random cikk

  • AceTech: Lighter BT
    AceTech: Lighter BT
    Kiegészítők
  • TTI: AAP-01 felhúzókar és tűzváltó
    TTI: AAP-01 felhúzókar és tűzváltó
    Alkatrészek
  • Army: R501 / Costa Carry Comp
    Army: R501 / Costa Carry Comp
    Pisztolyok
  • AceTech: Bifrost Tracer
    AceTech: Bifrost Tracer
    Alkatrészek
  • Tokyo Marui: LCP II
    Tokyo Marui: LCP II
    Pisztolyok
  • Bemutató 56
  • Tokyo Marui 18
  • Glock 17
  • GHK 16
  • WE 15
  • Hi Capa / 2011 13
  • Review 12
  • Hop Up 12
  • M4/AR15 10
  • Interjú 9
Az oldal üzemeltetése céljából információkat tárolunk a felhasználókról sütik formájában.

A tárolt információk kényelmi funkciók miatt történnek kizárólag azonosítási és lokációs adatokból állnak.

Privacy Policy