- Részletek
- Kategória: Alkatrészek
- Batmause Szerző:
- Találatok: 309
W&S: GHK AK Full-travel Kit
Ebben a cikkben a W&S full travel kit beépítésével kapcsolatos beszámolóm és tanácsaim találjátok meg. A cikkben található full-travel kit első generációja került még hozzám annó, amely a gyári rendszert építi át kissé.
A kakas kovácsolt, egy tömör acél darab. Érdemes megnézni a felületét és a formáját. Megfelelő beépítés esetén sokkal könnyebb lesz a kakas megfeszítése. A beépítés során könnyedén helyére ment.
A rugóvezető Hephaestus AMD65 esetén átalakítást igényel, ellenben GHK AK esetén drop-in. Szintén acélból kovácsolt, sokkal masszívabb a gyári GHK-hoz képest. A rugóvezető szintén tömör acél, nem fog elhajlani, mint a gyári GHK szokott. Gyakorlatilag a WE AK széria másolata, mivel a GHK sok esetben a saját rugóvezetőjét összetöri.
Zárkeret hátsó állásban. Gumi ütköző csillapít némileg, de a Gen1 ütközője nem valami hosszú életű (csavarra sütött gumi), ellenben a Gen2 ütközője ragasztást igényel. Illetve másfél évvel a kiadás után készült ehhez a rugóvezetőhöz "rapid-fire" kiegészítés is. Ez esetben a gumiütköző helyére egy jóval erősebb rugót lehet beszerelni.
Mikor a zárkeret visszafelé jön, képes a vezetőlécből kiugrani és felakadni. Itt található a zarkeretet megvezetőléce, amelyben a zárkeret vége a sarkoknál simán elakadhat. Ha a zárkeret leakad, csak szétszedés után igazítható be.
A kakasban is kissé akad a zárkeret, ezért itt is némi módosítás szükséges. Ennek az elsődleges oka, hogy a kakas profilja teljesen más a gyárihoz képest. Mivel vaskosabb a kakas hasa, a zárkeretet jobban felnyomja. Viszont, hogyha jól van a kakas vége módosítva, nem olyan sarkos a kontakt mint gyári állapotában, a kakast felhúzni sokkal könnyebb és simább. Tehát a zárkeret végét derékszögűről lekerekítettre kell módosítani - nagyjából hasonló a helyzet a WE G36 kakas tehermentesítéséhez, ami nagyszerű élettartambeli javulást hozhat.
A zárkeret két oldali, hátsó megvezetőtüskéinek alja és teteje is lekerekítés igényel, lásd fényképen. Érdemes folyamatos tesztelést végezni, egy idő után nem fog felakadni. A zárkeret végét javasolt ismét kerekíteni. Úgy érdemes lenni, hogy a végén kb 40-65 fokos letörés legyen, illetve tesztelni mennyire nyomja le a kakast. Megfelelően elkészítve nagyon sima lesz a zárkeret útja. Nagyjából félkész megoldás, de jól látható mit kell csinálni.
Habár mára ez a full-travel kit eléggé elavult, illetve készül a W&S-nek acélzárkerete is, ami nagyjából ugyanezt tudja módosítás nélkül is. Gondoltam mégis megosztom veletek ezt a megoldást, mert gyakorlatilag a gyári rendszer is átalakítható ugyanígy.
Szöveg: Batmause
Fényképek: Batmause
Nincs hozzászólás
A tárolt információk kényelmi funkciók miatt történnek kizárólag azonosítási és lokációs adatokból állnak.